LLEGIM, OPINEM I DISCUTIM (núm. 7, i últim)

Us convidem a llegir i discutir els dos textos complets (Full de ruta i la Ponència marc) que han d’orientar la feina de l’ANC  durant aquest mesos.

Fins al 19 de març, cada dia al nostre blog us facilitem un text extret dels documents que estem discutint i us animem a fer comentaris i debats en línia.

Aquest és el text d’avui (forma part del Full de ruta):


[…] Acord per a les eleccions; possible candidatura ANC; declaració d’independència; eleccions espanyoles; recaptació d’impostos; reunificació de la nació catalana.

53.
Per tant, superat l’atzucac polític produït fins a l’acord del 14
de gener entre els caps dels dos partits principals de Catalunya, l’ANC
treballarà per aconseguir que, en el marc de la nova configuració de
la Taula de forces polítiques i socials per l’Estat propi, s’assoleixi un
acord sòlid entre les forces polítiques sobiranistes per tal que les
eleccions del 27S puguin ser llegides amb caràcter inequívocament
plebiscitari. En aquest sentit, caldrà que en aquest acord:
54.
L’objectiu de proclamar la independència i les fites més
rellevants del full de ruta fins a la proclamació de la
independència constitueixin el primer punt, i principal, dels
respectius programes electorals.
55.
Les forces polítiques que participin d’aquest acord
concorrin a les eleccions identificades amb una marca
comuna.
56.
El procés fins a la Proclamació de la independència
s’iniciï amb una Declaració solemne d’inici del procés deconstitució del nou Estat independent i no s’estengui més
enllà de 18 mesos, que es reduiran a 6 mesos si l’Estat
espanyol i la comunitat internacional rebutgen entrar en
qualsevol mena de negociació.

57.
Tanmateix, en el cas que en el marc de l’esmentada Taula
no fos possible la configuració d’un pacte en la línia anterior,
com també en el supòsit que les eleccions del 27S fossin ajornades
per qualsevol motiu diferent d’una ingerència de l’Estat espanyol,
l’ANC es plantejarà la possibilitat d’impulsar, des de la
societat civil, una candidatura de país, representativa de totes
les sensibilitats polítiques i socials de forma transversal, que doni
prioritat absoluta a l’assoliment de la independència.
58.
En aquest camí hem de preveure possibles provocacions de
l’Estat espanyol com la inhabilitació del President i Consellers de la
Generalitat o altres atemptats greus contra les institucions i
representants del país, que donaran coherència a la proposta de
l’ANC descrita en el Full de Ruta precedent, empenyent la constitució
d’una candidatura unitària dels partits i forces socials que proposin la
Declaració d’inici de construcció del nou estat, que es descriu en
el punt següent, com un dels primers actes del nou Parlament i
donar-hi tot el suport actiu. La candidatura ha de dur inequívocament
en el seu programa que, en cas de majoria d’escons al Parlament i un
cop esgotades les possibilitats de negociació amb l’Estat per una
secessió acordada, proclamaran la independència.
59.
Si no fos possible celebrar aquestes eleccions per la ingerència
de l’Estat espanyol, s’activarà l’Assemblea de càrrecs electes de
Catalunya amb l’objectiu de fer la Proclamació d’independència en el
termini més breu possible.

64.
Terminis: Aquesta fase comença immediatament i s’acabarà
amb la celebració de les eleccions anticipades, el 27 de setembre de
2015.
4. Declaració d’inici del procés de constitució del nou Estat
independent: L’ANC donem suport a les fases definides en el Llibre
Blanc per a la Transició Nacional, des de la Declaració d’inici de
construcció del nou estat que ha de fer el nou Parlament en la seva
constitució, fins a la proclamació d’independència, segons evolucionin
els esdeveniments.

[…] 68.
L’ANC ha de treballar, des del mateix inici de la campanya pel
27S, per explicar la necessitat de fer aquesta Declaració d’inici del
procés de constitució del nou Estat independent després de la
constitució del nou Parlament i, sobretot, per mostrar tant els
beneficis de la independència com els avantatges d’un procés
constituent que ens permetrà, als ciutadans, participar activament en
la construcció del nou Estat.

79.
7.– Les eleccions generals espanyoles : Malgrat es poden
donar altres escenaris, tot sembla indicar que aquestes eleccions es
produiran just després de la constitució del nou Parlament català i,per tant, la Declaració d’inici del procés de constitució del nou
Estat independent pot coincidir, més o menys de ple, en el període
electoral d’aquestes eleccions.[…]

83.
Terminis: La campanya conjunta de totes les forces
independentistes en les eleccions generals espanyoles com a gran
pas de desconnexió respecte l’Estat espanyol, s’ha de començar a
construir immediatament després de les eleccions catalanes del 27S.

84.
8.- L’exercici gradual de la sobirania. La Declaració
d’inici del procés de constitució del nou Estat independent ha
d’anar seguida d’actes d’exercici de sobirania que, en la pràctica,
facin visible la capacitat del país de tenir un funcionament ordinari
plenament independent, sobirà. Aquests actes i el control efectiu del
país per part de les autoritats facilitaran el reconeixement
internacional un cop es faci efectiva la Proclamació de la
Independència.

89.
9.-
Proclamació de la independència: l’acte de proclamació de la independència és el moment definitiu de tot el
procés, a partir del qual el país, la seva gent i els seus representants
polítics, han trencat les últimes dependències de l’Estat espanyol i
comencen a funcionar com a un Estat plenament independent. Serà
un acte oficial del Parlament del país i, per tant, el dia que ha de ser
recordat com el Dia de la independència.
[…]
92.
Accions: L’element clau que ens permetrà exercir i mantenir la
nostra Independència serà la recaptació de tots els impostos per part
del Govern de Catalunya.

[…]
94.
Terminis: entre dotze i divuit mesos després de la constitució
del Parlament sorgit de les eleccions del 27 de setembre de 2015.
Aquest termini sembla suficient per intentar aconseguir una secessió
pactada amb el Govern espanyol i, en tot cas, aquest termini és
suficient per acabar de construir i posar en marxa totes les
estructures d’Estat necessàries per garantir un funcionament
mínimament normal del nou Estat encara que sigui sense acord amb
l’Estat espanyol.
95.
10.- Reconeixement internacional: El reconeixement
internacional de Catalunya només es començarà a produir quan
Catalunya proclami la seva independència i mostri la seva capacitat
política, jurídica, administrativa i financera per mantenir el
funcionament del país. […]
97.
Requisits: Per al reconeixement cal que primer existeixi un
“coneixement”. Per tant, és molt important fer conèixer al món des
d’ara mateix l’existència de Catalunya, la voluntat del poble català de
constituir un nou Estat independent i les raons que justifiquen i
impulsen aquesta voluntat.
98.
Accions: En qualsevol dels escenaris, el ventall d’accions a
desenvolupar és similar i molt ampli. Inclou tota mena d’accions
divulgatives adreçades a l’opinió pública mundial en general per
donar a conèixer Catalunya, la seva voluntat d’autodeterminar-se i el
procés d’independència. […]

[…]11.- FASE FINAL
101.
L’objectiu de la fase final és la reunificació de la nació catalana,
si aquesta és la voluntat majoritària de la població de cadascun dels
seus territoris. La concreció, en qualsevol model de relació que
decideixin, dependrà del procés amb què s’hi arribi, però serà basada
en el respecte a les singularitats i de comú acord. En aquest sentit,
l’ANC treballarà per tal que la futura República Catalana es doti de les
eines necessàries per tal de facilitar l’esmentat model de relació entre
els territoris dels Països Catalans.

 

 

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s